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Institute
- Fakultät WiSo (86) (remove)
The aim of this study was to provide a systematic overview of available pressure ulcer prevention quality indicators and to evaluate the underlying empirical evidence. A systematic mapping review was conducted with combined searches in Embase and Medline, and websites of relevant institutions and organisations. The eligibility criteria were clear use of the term “quality indicator” regarding pressure ulcer prevention; English or German language; and all settings, populations, and types of resources, including articles, brochures, and online material. In total, n = 146 quality indicators were identified. Most indicators were published in the United States (n = 50). The majority of indicators was developed for the hospital setting (n = 102). Process indicators were the most common (n = 71), followed by outcome indicators (n = 49). Less than half of identified indicators appeared to be practically used. Evidence supporting the validity and reliability were reported for n = 25 and n = 30 indicators respectively. The high number of indicators demonstrate the importance of measuring pressure ulcer prevention quality. This is not an indicator of our ability to accurately measure and evaluate this construct. There is an urgent need to develop evidence-based and internationally comparable indicators to help improve patient care and safety worldwide.
Ein Date mit der IMTA
(2017)
Geoffrey Maitlands Behandlungsweise prägt die Physiotherapie bis heute und hat nichts an Aktualität verloren. 1992 gründete er mit von ihm ausgebildeten Instruktoren die Internationale Maitland Teacher Association (IMTA). Diese feiert am 27. Januar 2018 in Stuttgart ihr 25-jähriges Bestehen im Rahmen des physiokongresses. Es erwarten Sie zehn Vorträge von hochkarätigen Referenten.
Objectives
The aims of the present study were to provide back pain (BP) point prevalence data from inpatients at an Australian tertiary hospital on one day, and compare this with Australian non-hospitalized population prevalence data; to collect data around the development of BP throughout hospital admission; and to analyse the association between BP and past history of BP, gender, age, admission specialty and hospital length of stay (LOS).
Methods
This was a single-site, prospective, observational study of hospitalized inpatients on one day during 2016, with a subsequent survey over the following 11 days (unless discharge or death occurred sooner).
Results
Data were collected from 343 patients (75% of the hospitalized cohort). A third of patients (n = 108) reported BP on admission, and almost a fifth (n = 63) developed new BP during their hospitalization. Patients who described BP at any time during their hospital stay had a higher chance of having had a history of BP, with odds increasing after adjustment for age and gender (odds ratio 5.89; 95% confidence interval (CI) 3.0 to 11.6; p < 0.001). After adjusting for age and gender, those experiencing BP had a significantly longer LOS (median 13 days; CI 10.8 to 15.3) than those who did not (median 10 days; CI 8.4 to 11.6; p = 0.034).
Conclusions
Hospital LOS for patients who complained of BP at any time during their admission was 3 days longer than those who had no BP, and a history of BP predicted a higher likelihood of BP during admission. Screening of patients on admission to identify any history of BP, and application of a package of care including early mobilization and analgesia may prevent the onset of BP and reduce LOS.
Jetzt sind Sie gefragt!
(2017)
Background and purpose:
Clinical information logistics is a construct that aims to describe and explain various phenomena of information provision to drive clinical processes. It can be measured by the workflow composite score, an aggregated indicator of the degree of IT support in clinical processes. This study primarily aimed to investigate the yet unknown empirical patterns constituting this construct. The second goal was to derive a data-driven weighting scheme for the constituents of the workflow composite score and to contrast this scheme with a literature based, top-down procedure. This approach should finally test the validity and robustness of the workflow composite score.
Methods:
Based on secondary data from 183 German hospitals, a tiered factor analytic approach (confirmatory and subsequent exploratory factor analysis) was pursued. A weighting scheme, which was based on factor loadings obtained in the analyses, was put into practice.
Results:
We were able to identify five statistically significant factors of clinical information logistics that accounted for 63% of the overall variance. These factors were “flow of data and information”, “mobility”, “clinical decision support and patient safety”, “electronic patient record” and “integration and distribution”. The system of weights derived from the factor loadings resulted in values for the workflow composite score that differed only slightly from the score values that had been previously published based on a top-down approach.
Conclusion:
Our findings give insight into the internal composition of clinical information logistics both in terms of factors and weights. They also allowed us to propose a coherent model of clinical information logistics from a technical perspective that joins empirical findings with theoretical knowledge. Despite the new scheme of weights applied to the calculation of the workflow composite score, the score behaved robustly, which is yet another hint of its validity and therefore its usefulness.
Zusammenhang zwischen Lücken im Lebenslauf und Berufserfolg : ein Mythos der Personalauswahlpraxis
(2017)
Mit dieser explorativ angelegten Studie (N = 2225) wird kritisch hinterfragt, ob und inwieweit Lücken im Lebenslauf Indikatoren für den Berufserfolg darstellen. Dabei bilden die Lückendauer im Allgemeinen sowie separiert nach neun Gründen für deren Entstehen die Prädiktoren. Als Kriterien für den Berufserfolg dienen Entwicklung und Höhe des Einkommens, beruflicher Status sowie subjektive Erfolgseinschätzungen. Effekte des Geschlechts, Alters, der Ausbildung sowie sozial erwünschten Antwortverhaltens wurden herauspartialisiert. Für die Gesamtstichprobe ergeben sich signifikante negative Zusammenhänge zwischen der Lückendauer und allen Berufserfolgskriterien, die jedoch als gering anzusehen sind. Bei Berücksichtigung der Ursachen für die Lücken zeigt sich, dass die Lückendauer aufgrund von Reisen mit keinem der Kriterien einen signifikanten Zusammenhang aufweist. Das Gegenteil zeigt sich bei einer unfreiwilligen Arbeitslosigkeit. Aufgrund der geringen Varianzaufklärung des Berufserfolgs durch Lücken im Lebenslauf und den in sich differenziert zu betrachtenden Ergebnissen, erscheint eine pauschale Nutzung von Lücken im Lebenslauf als Kriterium in der Personalauswahl nicht empfehlenswert.
Bei der Sichtung von Bewerbungsunterlagen werden in der Praxis u. a. Freizeitaktivitäten wie etwa sportliche Betätigungen zur Bewertung der Kandidaten herangezogen. Im Rahmen einer Studie mit 291 Probanden wird erstmals differenziert untersucht, inwieweit sportliche Aktivitäten einen Indikator der Leistungsmotivation darstellen und sich somit als Kriterium zur Sichtung von Bewerbungsunterlagen eignen. Die Probanden füllen mehrere Skalen zur Messung ihrer beruflichen Leistungsmotivation aus und machen zusätzlich Angaben zu Art und Intensität sportlicher Aktivitäten inklusive der Teilnahme an sportlichen Wettkämpfen. Im Ergebnis zeigt sich, dass die Intensität der sportlichen Betätigung mit erhöhten Werten auf den meisten Skalen der beruflichen Leistungsmotivation einhergeht. Die Wettkampfintensität zeigt positive Zusammenhänge zu Wettbewerbsorientierung, Leistungsstolz und Beharrlichkeit. Weder die Sportart (Individual- vs. Mannschaftssport) noch die Dauer der Jahre, über die hinweg Sport betrieben wurde, ermöglichen jedoch eine Aussage über die berufliche Leistungsmotivation. Aus den Befunden werden Empfehlungen für die Praxis der Sichtung von Bewerbungsunterlagen abgeleitet.