Volltext-Downloads (blau) und Frontdoor-Views (grau)

Marketing Literatur als Impulsgeber für mehr Gender Equality Marketing

  • Das Ziel dieses Artikels ist es, Handlungsoptionen für das Marketing Management im Umgang mit dem Thema Gleichstellung aufzuzeigen. Dazu wird auf Basis einer Literaturanalyse (1998-2018) der Begriff der Gleichstellung im Marketing anhand des Sustainable Development Goals (SDG) 5 eingegrenzt und in einer Matrix nach dem Implementierungsgrad dargestellt. Von Gender Equality Marketing wird gesprochen, wenn das SDG 5 durch das Unternehmen unterstützt wird und diese Unterstützung im Rahmen aller Managementebenen gleichzeitig realisiert wird.
  • This article aims at showing options of dealing with the topic of equality in marketing management. Based on a literature analysis (1998-2018), the concept of equality in marketing is narrowed down using the Sustainable Development Goal (SDG) 5 and presented in a matrix according to the degree of implementation. Gender Equality Marketing is spoken of when the SDG 5 is supported by the company and this support is simultaneously realized within all management levels.

Export metadata

Additional Services

Search Google Scholar

Statistics

frontdoor_oas
Metadaten
Author:Kai-Michael GrieseORCiD, Nicole BöhmerORCiD
Title (German):Marketing Literatur als Impulsgeber für mehr Gender Equality Marketing
DOI:https://doi.org/10.15459/95451.49
Parent Title (German):PraxisWissen Marketing : German Journal of Marketing
Document Type:Article
Language:German
Year of Completion:2021
Release Date:2024/03/12
Issue:1
First Page:83
Last Page:95
Faculties:Fakultät WiSo
DDC classes:600 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften / 650 Management
Review Status:Veröffentlichte Fassung/Verlagsversion