Volltext-Downloads (blau) und Frontdoor-Views (grau)

Knowledge Creation in Reflective Teaching and Shared Values in Social Education : A Design for an International Classroom

  • This article is based on an international comparative social policy module held annually at Malmö University (Sweden) with partner universities from several countries. Our study examines the results of intra- and interpersonal dynamics among participants and lecturers, which we call "productive tension", in relation to overarching questions about knowledge acquisition and the importance of reflexivity and reflectivity in the learning process. Students and faculty create a "community of practice" (CoP) (Lave & Wenger 1991) that benefits from a continuous interactive environment and direct engagement. Our study uses a mixed method approach. The analysis considers qualitative data from interviews with the participating students and quantitative data from questionnaires. In this article, we focus on the productive tension inherent in the reflective and reflexive processes. Reflective and reflexive processes are identified that influence the students' experience of cross-border cooperation and their professional identity. Our study also demonstrates how the knowledge about "Social Work" as a profession can be broadened through international comparative teaching and learning. The main conclusion of this work is that reflective and reflexive learning processes in social work education enable participants to see and understand themselves from a broader perspective and strengthen their own professional identity.
  • Dieser Artikel basiert auf einem internationalen, vergleichenden sozialpolitischen Modul, welches alljährlich an der Universität Malmö (Schweden) mit Partneruniversitäten aus mehreren Ländern abgehalten wird. Unsere Studie untersucht die Resultate einer intra- und interpersonellen Dynamik unter den Teilnehmer/-innen und Dozent/-innen, die wir als „produktive Spannung“ bezeichnen, in Bezug auf übergreifende Fragen zum Wissenserwerb und zur Bedeutung von Reflexivität und Reflektivität im Lernprozess. Studentinn/-en und Dozent/-innen schaffen eine „Community of Practice“ (CoP) (Lave & Wenger 1991), die von einer dauerhaften, interaktiven Umgebung und einer direkten Beteiligung profitiert. Unsere Studie verwendet einen Ansatz mit gemischten Methoden. Die Analyse berücksichtigt qualitative Daten aus Interviews mit den teilnehmenden Studierenden und quantitative Daten aus Fragebögen. In diesem Artikel wird insbesondere die produktive Spannung thematisiert, die den reflexiven und reflektierenden Prozessen innewohnt. In dieser Studie werden reflexive und reflektierende Prozesse aufgezeigt, die die Erfahrung der Studierenden im Rahmen einer grenzüberschreitenden Zusammenarbeit und ihre berufliche Identität beeinflussen. In unser Studie wird auch demonstriert, wie das Wissen über die Profession „Soziale Arbeit“ durch international vergleichendes Lehren und Lernen vergrößert wird. Die Hauptschlussfolgerung dieser Arbeit ist, dass reflexive und reflexive Lernprozesse in der Sozialarbeitspädagogik die Teilnehmenden befähigen, sich selbst aus einer breiteren Perspektive zu sehen und zu verstehen und ihre eigene berufliche Identität zu stärken.

Export metadata

Additional Services

Search Google Scholar

Statistics

frontdoor_oas
Metadaten
Author:Jonas ChristensenORCiD, Joachim Thönnessen, Bret WeberORCiD
Title (English):Knowledge Creation in Reflective Teaching and Shared Values in Social Education : A Design for an International Classroom
DOI:https://doi.org/10.24193/ed21.2020.19.02
ISSN:2247-8671
ISSN:1841-0456
Parent Title (English):Educația 21
Document Type:Article
Language:English
Year of Completion:2020
electronic ID:Zur Anzeige in scinos
Release Date:2022/07/07
Tag:Community of practice; Cross- cultural perspectives; Professional identity; Reflective Learning; Reflexive Learning; Social work education
Issue:19
Page Number:13
Faculties:Fakultät WiSo
DDC classes:300 Sozialwissenschaften / 300 Sozialwissenschaften, Soziologie, Anthropologie
Review Status:Veröffentlichte Fassung/Verlagsversion