Volltext-Downloads (blau) und Frontdoor-Views (grau)
The search result changed since you submitted your search request. Documents might be displayed in a different sort order.
  • search hit 16 of 33
Back to Result List

Job Intelligence-Services für Hochschulen

  • Internetbasierte Jobportale liefern in Form von Stellenanzeigen eine interessante Datengrundlage, um Qualifikationsanforderungen von nachfragenden Unternehmen an potenzielle Hochschulabsolventen transparent zu machen. Hochschulen können durch Analyse dieser Qualifikationsanforderungen das eigene Aus- und Weiterbildungsangebot arbeitsmarktorientiert weiterentwickeln und sich somit in der Hochschullandschaft profilieren. Hierfür ist es indes erforderlich, die Stellenanzeigen aus Jobportalen zu extrahieren und mithilfe adäquater analytischer Informationssysteme weiter zu verarbeiten. In diesem Beitrag zum CampusSource White Paper Award wird ein Konzept für Job Intelligence-Services vorgestellt, die die systematische Analyse von Qualifikationsanforderungen auf Grundlage von Stellenanzeigen aus Jobportalen gestatten.
  • Job adverts in online portals provide an interesting data source to identify and track qualification requirements in the employment market. Higher education institutions should use this data in order to develop training and education services which fit the needs of the market. For this purpose, it is necessary to collect job adverts from online portals and to mine their content by use of automatic text analysis. Our contribution suggests a technical solution which is able to gain detailed insight into current qualification requirements based on online job portals. In order to supply institutional decision makers with the resulting information, we also devise a proposal for adequate job intelligence services.

Export metadata

Additional Services

Search Google Scholar

Statistics

frontdoor_oas
Metadaten
Author:Frank Bensberg
Title (German):Job Intelligence-Services für Hochschulen
URN:urn:nbn:de:0009-5-39476
Parent Title (German):e-learning and education: eleed
Document Type:Article
Language:German
Year of Completion:2014
electronic ID:Zur Anzeige in scinos
Release Date:2018/02/27
Issue:10
Faculties:Fakultät WiSo
DDC classes:300 Sozialwissenschaften / 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Review Status:Veröffentlichte Fassung/Verlagsversion